Március 21-e a Down-szindróma világnapja, így ma mi is felemás zoknit húzunk ennek alkalmából!
Iskolánk kiemelten fontos jegye a sokszínűség tiszteletben tartása és az elfogadás minden embertársunk irányába, legyen szó bőrszínről, nemi identitásról, nemzeti hovatartozásról, segítséget igénylésről, vagy csupán egy plusz kromoszómáról!
A Down-szindrómában érintett embertársaink nemcsak egy kromoszómájukban többek nálunk, hanem plusz színt, értéket és vidámságot hoznak közénk, ha mi elfogadjuk és befogadjuk őket. Ezt az elfogadást és vidámságot hirdesse ma minden felemás zokni!
Sokat beszélgetünk a srácokkal a társadalmi megbecsülésről, a különböző fogyatékossági kategóriák és kacifántosságok megnevezéséről és a népszerűsítésükről. A Down-szindróma világnapja is arra hívja fel a figyelmünket, hogy észrevegyünk a másik ember értékeit és emberi méltóságát, amely nem köthető sérüléshez, bőrszínhez vagy egyéb atipikus jegyhez.
Húzz a mai napon Te is felemás zoknit és népszerűsítsd velünk együtt a Down-szindróma világnapját!
2021.03.21. Kis-Lőrincz Kató – gyógypedagógus.
Mutschler Milán gyógypedagógus, 2021.01.15.
Az etika óra keretein belül a Meseország mindenkié című könyv műveit dolgozzuk fel.
A beszélgetéseink során kitérünk a művek alapján felmerülő társadalmi dilemmákra, szülő-gyermek kapcsolatokra, az egyén családban és világban betöltött szerepére.
A kamaszkori sajátosságokból adódóan a tanulókban felmerülő kérdéseket, dilemmákat vitatunk meg. Igyekszünk a számunkra ismeretlen fogalmakat tisztázni, mindennapi példákkal, saját élményekkel, vizuális anyagokkal megtámogatni.
A mai órán Finy Petra: Panna élni megy című műve adta a témánkat. Kvízkérdésekkel, fogalommagyarázattal, a nárcisztikus személyiségzavar jellemzőivel és nehézségeivel foglalkoztunk.
Léránt Cintia konduktor, 2020.12.04.
Érik a szőlő, hajlik a vessző, bodor a levele.
A Holnap Iskolájában a modern technikai eszközök alkalmazása mellett fontosnak tartjuk a hagyományok tiszteletét is. Múlt héten a szüreti hagyományok tiszteletére gyümölcsöskertté varázsoltuk a termünket és a mozgásos foglalkozást szüreti mulatságba ágyaztuk.
A fiúk angolul kapták meg a küldetéseiket, amelyek alapján kiderült, kinek miből és mennyit kell szüretelnie. Így amellett, hogy a testüket edzettük, az agyunkat is megtornáztattuk.
A foglalkozáson a “munka” mellett szórakozásra is jutott időnk, énekeltünk, táncoltunk és meg is kóstoltuk munkánk gyümölcsét.
Léránt Cintia konduktor, 2020.10.13.
A Holnap Iskolája tanulóival megalapoztuk az évet és Dixit kártyák segítségével megosztottuk egymással a 2020/21-es tanévre magunk és a közösségünk számára kitűzött célokat.
Ezeket a célokat papírra vetettük, hogy mindennap a szemünk előtt legyenek és segíteni tudjanak nekünk a megvalósításban.
Léránt Cintia konduktor, 2020.09.11