Március 21-e a Down-szindróma világnapja, így ma mi is felemás zoknit húzunk ennek alkalmából!
Iskolánk kiemelten fontos jegye a sokszínűség tiszteletben tartása és az elfogadás minden embertársunk irányába, legyen szó bőrszínről, nemi identitásról, nemzeti hovatartozásról, segítséget igénylésről, vagy csupán egy plusz kromoszómáról!
A Down-szindrómában érintett embertársaink nemcsak egy kromoszómájukban többek nálunk, hanem plusz színt, értéket és vidámságot hoznak közénk, ha mi elfogadjuk és befogadjuk őket. Ezt az elfogadást és vidámságot hirdesse ma minden felemás zokni!
Sokat beszélgetünk a srácokkal a társadalmi megbecsülésről, a különböző fogyatékossági kategóriák és kacifántosságok megnevezéséről és a népszerűsítésükről. A Down-szindróma világnapja is arra hívja fel a figyelmünket, hogy észrevegyünk a másik ember értékeit és emberi méltóságát, amely nem köthető sérüléshez, bőrszínhez vagy egyéb atipikus jegyhez.
Húzz a mai napon Te is felemás zoknit és népszerűsítsd velünk együtt a Down-szindróma világnapját!
2021.03.21. Kis-Lőrincz Kató – gyógypedagógus.
Én hősöm – egy internetes cikk, amely bemutatja, hogy a Holnap Iskolája hogyan pattant ki egy elszánt szülő fejéből
„… olyan iskolát teremtsünk, ami élményekre épül. Ami izgalmas, befogadó, személyre szabottan oktat, és követi ugyan a hagyományokat, de közben él a 21. század technológiájával és tanítja is azt. …”
A fotókért és a cikkért köszönet Csoszó Gabriella-nak , és természetesen a résztvevőknek!
Tegye fel a kezét, akit ért már valamilyen formában kisebb
vagy nagyobb bántalmazás az iskolában!
Azt gondolom, mindenki találkozott már a jelenséggel
elszenvedőként, külső szemlélőként… Nagyon fontosnak tartjuk, hogy
beszélgessünk erről a témáról az iskolában. Azért, hogy a gyermekek
megtanulják, hogy soha nincsenek egyedül, és merjenek kiállni egymásért,
önmagukért és hogy nem szabad az ilyenek felett szemet hunyni.
Ma az iskolában az Áldozatsegítő Központ iskolai bántalmazás
témakörben készült podcastjének részletét hallgattuk meg a fiúkkal. Mindig öröm
megélni, hogy ennyi idősen milyen értékes gondolataik vannak ilyen érzékeny
témákban (is).
Arról beszélgettünk, hogy az ilyen esetekben vajon ki az
igazi áldozat? Aki bántalmaz, vagy épp az, aki bántalmazott? Miért válhat
valakiből bántalmazó? Kinek van szüksége ilyen esetben segítségre? Kitől tudunk
segítséget kérni , vagy kivel oszthatjuk meg a minket ért sérelmeket?
Egy fontos tényezőt megállapítottunk: a családnak hatalmas
szerepe van abban, hogy miként tudjuk megélni az érzelmeinket. Hiszen az a
gyermek, aki szerető családban nő fel, könnyebben tud megbirkózni az elé
gördülő kihívásokkal.
Pedagógusként pedig hatalmas felelősségünk észrevenni, hogy
a ránk bízott gyermekek nehézségeit észrevegyük és segítsünk nekik. Fontos,
hogy tudatosítsuk bennük, hogy mi mindig ott vagyunk nekik és bizalommal
fordulhatnak hozzánk!
Az Áldozatsegítő Központ videóját az alábbi linken tekinthetitek meg : http://bit.ly/3aoBu62
Léránt Cintia konduktor, 2021.01.22.

A Holnap Iskolájában a közösségé a főszerep és azé, hogy abban mindenki megtalálhassa a számára hasznos és élménydús tevékenységeket.
Éppen ezért a délutánokat egy hosszabb „szabad” idővel kezdjük. Ezen közösségi percek alkalmával, a tanulóink együtt választanak olyan tevékenységek közül, amelyek csoportos kikapcsolódásra szolgálnak.
Fontos, hogy már ezeket a tevékenységeket is ők gyűjtötték össze azért, hogy ezt az offline időszakát a napnak értékesen töltsék el.
A választás akadálymentes, hiszen egy közösen alkotott tábláról kerül le az az ikon, amely a szünetet meghatározza.
A tanulóink számára vannak olyan időszakok is a nap során, amikor rövidebb időt, de saját maguk elfoglaltságaival töltenek. Ehhez adnak segítséget a saját támogatási szükségletükre formált „énidő táblák”.
Összeségében mind a közösségi percekben, mind az énidők során, a legnépszerűbb tevékenység az olvasás / hangoskönyv hallgatás. Ezért a karanténos időkben is figyelmet fordítunk erre. Így 2021-ben új könyvet kezdtünk „élő hangoskönyv” formában közösen. [Jessica Townsend Nevermoor: Morrigan Crow négy próbája] Így online formában is visszük tovább a közösségi élmények gyűjtését.
Mutschler Milán gyógypedagógus, 2021.01.15.

Az etika óra keretein belül a Meseország mindenkié című könyv műveit dolgozzuk fel.
A beszélgetéseink során kitérünk a művek alapján felmerülő társadalmi dilemmákra, szülő-gyermek kapcsolatokra, az egyén családban és világban betöltött szerepére.
A kamaszkori sajátosságokból adódóan a tanulókban felmerülő kérdéseket, dilemmákat vitatunk meg. Igyekszünk a számunkra ismeretlen fogalmakat tisztázni, mindennapi példákkal, saját élményekkel, vizuális anyagokkal megtámogatni.
A mai órán Finy Petra: Panna élni megy című műve adta a témánkat. Kvízkérdésekkel, fogalommagyarázattal, a nárcisztikus személyiségzavar jellemzőivel és nehézségeivel foglalkoztunk.
Léránt Cintia konduktor, 2020.12.04.

Érik a szőlő, hajlik a vessző, bodor a levele.
A Holnap Iskolájában a modern technikai eszközök alkalmazása mellett fontosnak tartjuk a hagyományok tiszteletét is. Múlt héten a szüreti hagyományok tiszteletére gyümölcsöskertté varázsoltuk a termünket és a mozgásos foglalkozást szüreti mulatságba ágyaztuk.
A fiúk angolul kapták meg a küldetéseiket, amelyek alapján kiderült, kinek miből és mennyit kell szüretelnie. Így amellett, hogy a testüket edzettük, az agyunkat is megtornáztattuk.
A foglalkozáson a „munka” mellett szórakozásra is jutott időnk, énekeltünk, táncoltunk és meg is kóstoltuk munkánk gyümölcsét.
Léránt Cintia konduktor, 2020.10.13.

A Holnap Iskolája tanulóival megalapoztuk az évet és Dixit kártyák segítségével megosztottuk egymással a 2020/21-es tanévre magunk és a közösségünk számára kitűzött célokat.
Ezeket a célokat papírra vetettük, hogy mindennap a szemünk előtt legyenek és segíteni tudjanak nekünk a megvalósításban.
Léránt Cintia konduktor, 2020.09.11