• Skip to main content
  • Ugrás a lábléchez

A holnap iskolája

A jövő iskolája, ahol ép és fogyatékos gyerekek közösen tanulnak

  • Rólunk
    • Vélemények
    • Galéria
    • Szakmai tevékenységeink
    • English
    • IT
  • Hírek
    • Események
  • Támogass
  • Elérhetőség

A holnap iskolája

Közösségben dolgozunk, egymásra figyelünk, és a gyermekeink személyre szabott program alapján fejlődhetnek . Legfontosabb célunk a nyugodt, kiegyensúlyozott minőségi munka, a diák-pedagógus-szülő hatékony együttműködése, aminek alapja az őszinteség, a kölcsönös tolerancia, asszertív kommunikáció.

Alapvető számunkra a jó hangulat, az egyéni bánásmód, az egyenlő hozzáférés biztosítása, együttműködésre, ugyanakkor önállóságra, önismeretre nevelés.

Célunk a különböző kompetenciák fejlesztése, különböző tanulási módszerek elsajáttítatása, az élethosszig tartó tanulás igényének kialakítása.

A létrehozandó inkluzív általános iskola és kapcsolódó létesítményei

Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen a tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)

Célunk egy komplex inkluzív intézmény-hálózat létrehozásának elindítása az országban, mely biztosítaná az egyenlő esélyű hozzáférést az oktatáshoz a központi idegrendszeri sérüléssel élő gyermekek számára is ép társaik között.

Hisszük: a sokféleség érték, a sokszínűség cél.”

Általános és tanulásban akadályozott tanmenet szerint tanuló diákok (különös tekintettel a központi idegrendszeri sérültekre és minden osztályban egy halmozottan sérült diák is együtt tanul ép társaival). Ezen diákok aránya max. 20%-a az összes tanulói létszámnak.

Az általános iskoláról

Felépítés:

  • Nyújtott első osztály.
  • 8 évfolyamos általános iskolai osztályok, évfolyamonként egy osztály, 8-10 fővel, melyben 1-3 gyermek sajátos nevelési igényű (központi idegrendszeri sérült CP-s, egyéb mozgáskorlátozottság. Minden osztályban egy halmozottan sérült gyermek is tanulna).
  • Fejlesztő egység működése, mely biztosítja a mozgásfejlesztést, a részképességek fejlesztését, logopédiát, speciális képességek fejlesztését, tehetségnevelést.

Ami fontos számunkra

Kis létszámú osztályok (8-10 fő)

  • Pozitív megerősítés, „dicsérettel tanulás” – mint legfőbb pedagógiai hozzáállás.
  • Inkluzív oktatás.
  • Komplex fejlesztés.
  • Egyénre szabott követelményrendszer.
  • Első osztálytól angol, felsőtől második nyelv tanulása.
  • IKT-s eszközök eszközökkel támogatott tanulási környezet kialakítása. 
  • Mindennapi mozgás.
  • Művészeti nevelés, drámapedagógia.
  • Pedagógiai asszisztens alkalmazása.

Alapelvek

  • Méltányosság, esélyegyenlőség, akadálymentesség.
  • Személyiségfejlesztés, tehetséggondozás.
  • Közösségfejlesztés, együttműködés, demokratikus nevelés.
  • Tapasztalati úton való, élményszerű tanulás.
  • Differenciált oktatás.
  • Környezettudatos nevelés.

Az oktatási alapelvek

  • Esélyegyenlősség a tanulásban, egyéni különbségek tisztelete.
  • A képességek és lehetőségek maximális kibontakoztatása sérült és ép tanulók esetében egyaránt.
  • A gyermek felelős saját tanulásáért. A gyerekeket érdekeltté, aktívvá kell tenni az ismeretszerzés folyamatában, kulcsfontosságú a motiváció, a motiváló környezet.
  • Tehetségnevelés. Mindenki tehetséges valamiben. A differenciált oktatás lehetőséget biztosít a tehetség legteljesebb kibontakoztatásának.
  • Személyre szabottság, egyéni fejlesztés.
  • Tudatos és egészséges életmód kialakítása. 

Footer

A Holnap Iskolája

2017 © A holnap iskolája · Weboldal készítés: Prémium Honlap · Belépés