• Skip to main content
  • Skip to footer

A holnap iskolája

A jövő iskolája, ahol ép és fogyatékos gyerekek közösen tanulnak

  • Rólunk
    • Vélemények
    • Galéria
    • Mindennapjaink
    • English
  • Hírek
    • Események
  • Támogass
  • Elérhetőség

A holnap iskolája

Olyan iskolát szeretnénk, melyben gyermekeink a közoktatás hátrányait, káros hatásait nem kapják meg. Ellenben közösségben dolgozunk, egymásra figyelünk, személyre szabott program alapján fejlődhetnek gyermekeink. Legfontosabb célunk a nyugodt, kiegyensúlyozott minőségi munka, a diák-pedagógus-szülő hatékony együttműködése, aminek alapja az őszinteség, a kölcsönös tolerancia, asszertív kommunikáció.

Alapvető számunkra a jó hangulat, az egyéni bánásmód, az egyenlő hozzáférés biztosítása, együttműködésre, ugyanakkor önállóságra, önismeretre nevelés.

Célunk a különböző kompetenciák fejlesztése, különböző tanulási módszerek elsajáttítatása, az élethosszig tartó tanulás igényének kialakítása.

A létrehozandó inkluzív általános iskola és kapcsolódó létesítményei

Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen a tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog. (Szent-Györgyi Albert)

Célunk egy komplex inkluzív intézmény-hálózat létrehozásának elindítása az országban, mely biztosítaná az egyenlő esélyű hozzáférést az oktatáshoz a központi idegrendszeri sérüléssel élő gyermekek számára is egészséges társaik között.

Hisszük: a sokféleség érték, a sokszínűség cél.

Elképzelésünk szerint egy épületen belül többféle intézmény, tevékenység működik egymást segítve, biztosítva ezzel az intézmény hosszútávú biztonságos anyagi működését.

  • Intézménytípus: közös igazgatású köznevelési intézmény
  • Részei: inkluzív általános iskola, amely SNI-s (elsősorban központi idegrendszeri és mozgássérült) tanulókat is fogad.

Általános és tanulásban akadályozott tanmenet szerint tanuló diákok (különös tekintettel a központi idegrendszeri sérültekre és minden osztályban egy halmozottan sérült diák is együtt tanul ép társaival). Ezen diákok aránya max. 20%-a az összes tanulói létszámnak.

A gyermekek a NAT előírásait figyelembe véve, alternatív tanterv alapján haladnak, szükség szerint egyéni tanrend szerint, pedagógiai asszisztensek segítségével.

  • közösségi tér (a helység, kerület lakói számára biztosít különböző szolgáltatásokat, szórakozási, tanulási és sportolási lehetőséget)
  • komplex fejlesztő habilitációs, rehabilitációs központ (különleges bánásmódot igénylő gyermekek, különös tekintettel a CP-sekre, továbbá mozgásszervi betegséggel élő felnőtteknek)
  • Módszertani intézmény (felsőoktatásban tanuló diákok, és az oktatásban dolgozó szakemberek részére), az inklúzió, együtt-oktatás módszereiről
  • civil szervezet(ek), mely(ek) tevékenysége illeszkedik az intézmény gondolatiságához.

Az általános iskoláról

Felépítés:

  • Nyújtott első osztály
  • 8 évfolyamos általános iskolai osztályok, évfolyamonként egy osztály, 8-18 fővel, melyben 1-3 gyermek sajátos nevelési igényű (központi idegrendszeri sérült CP-s, egyéb mozgáskorlátozottság. Minden osztályban egy halmozottan sérült gyermek is tanulna)
  • Fejlesztő egység működése, mely biztosítja a mozgásfejlesztést, a részképességek fejlesztését, logopédiát, speciális képességek fejlesztését, tehetségnevelést

Ami fontos számunkra

Kis létszámú osztályok (8-18 fő)

  • Pozitív megerősítés, „dicsérettel tanulás” – mint legfőbb pedagógiai hozzáállás
  • Inkluzív oktatás
  • Az olvasás, írás, számolás alapjainak valódi elsajátítása
  • Komplex fejlesztés
  • Egyénre szabott követelményrendszer
  • Első osztálytól angol, felsőtől második nyelv tanulása
  • Digitális oktatás lehetőségeinek használata
  • Mindennapi mozgás
  • Művészeti nevelés, drámapedagógia
  • Pedagógiai asszisztens alkalmazása

Alapelvek

  • Méltányosság, esélyegyenlőség, akadálymentesség
  • Személyiségfejlesztés, tehetséggondozás
  • Közösségfejlesztés, együttműködés, demokratikus nevelés
  • Tapasztalati úton való, élményszerű tanulás
  • Differenciált oktatás
  • Környezettudatos nevelés

Az oktatási alapelvek

  • Esélyegyenlősség a tanulásban, egyéni különbségek tisztelete
  • A képességek és lehetőségek maximális kibontakoztatása sérült és ép tanulók esetében egyaránt
  • A gyermek felelős saját tanulásáért. A gyerekeket érdekeltté, aktívvá kell tenni az ismeretszerzés folyamatában, kulcsfontosságú a motiváció, a motiváló környezet
  • Tehetségnevelés. Mindenki tehetséges valamiben. A differenciált oktatás lehetőséget biztosít a tehetség legteljesebb kibontakoztatásának.
  • Személyre szabottság, egyéni fejlesztés
  • Tudatos és egészséges életmód

Footer

A Holnap Iskolája

2017 © A holnap iskolája · Weboldal készítés: Prémium Honlap · Belépés