Közösségben dolgozunk, egymásra figyelünk, és a gyermekeink személyre szabott program alapján fejlődhetnek . Legfontosabb célunk a nyugodt, kiegyensúlyozott minőségi munka, a diák-pedagógus-szülő hatékony együttműködése, aminek alapja az őszinteség, a kölcsönös tolerancia, asszertív kommunikáció.
Alapvető számunkra a jó hangulat, az egyéni bánásmód, az egyenlő hozzáférés biztosítása, együttműködésre, ugyanakkor önállóságra, önismeretre nevelés.
Célunk a különböző kompetenciák fejlesztése, különböző tanulási módszerek elsajáttítatása, az élethosszig tartó tanulás igényének kialakítása.
A létrehozandó inkluzív általános iskola és kapcsolódó létesítményei
Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen a tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)
Célunk egy komplex inkluzív intézmény-hálózat létrehozásának elindítása az országban, mely biztosítaná az egyenlő esélyű hozzáférést az oktatáshoz a központi idegrendszeri sérüléssel élő gyermekek számára is ép társaik között.
Hisszük: a sokféleség érték, a sokszínűség cél.”
Általános és tanulásban akadályozott tanmenet szerint tanuló diákok (különös tekintettel a központi idegrendszeri sérültekre és minden osztályban egy halmozottan sérült diák is együtt tanul ép társaival). Ezen diákok aránya max. 20%-a az összes tanulói létszámnak.
Az általános iskoláról
Felépítés:
- Nyújtott első osztály.
- 8 évfolyamos általános iskolai osztályok, évfolyamonként egy osztály, 8-10 fővel, melyben 1-3 gyermek sajátos nevelési igényű (központi idegrendszeri sérült CP-s, egyéb mozgáskorlátozottság. Minden osztályban egy halmozottan sérült gyermek is tanulna).
- Fejlesztő egység működése, mely biztosítja a mozgásfejlesztést, a részképességek fejlesztését, logopédiát, speciális képességek fejlesztését, tehetségnevelést.
Ami fontos számunkra
Kis létszámú osztályok (8-10 fő)
- Pozitív megerősítés, „dicsérettel tanulás” – mint legfőbb pedagógiai hozzáállás.
- Inkluzív oktatás.
- Komplex fejlesztés.
- Egyénre szabott követelményrendszer.
- Első osztálytól angol, felsőtől második nyelv tanulása.
- IKT-s eszközök eszközökkel támogatott tanulási környezet kialakítása.
- Mindennapi mozgás.
- Művészeti nevelés, drámapedagógia.
- Pedagógiai asszisztens alkalmazása.
Alapelvek
- Méltányosság, esélyegyenlőség, akadálymentesség.
- Személyiségfejlesztés, tehetséggondozás.
- Közösségfejlesztés, együttműködés, demokratikus nevelés.
- Tapasztalati úton való, élményszerű tanulás.
- Differenciált oktatás.
- Környezettudatos nevelés.
Az oktatási alapelvek
- Esélyegyenlősség a tanulásban, egyéni különbségek tisztelete.
- A képességek és lehetőségek maximális kibontakoztatása sérült és ép tanulók esetében egyaránt.
- A gyermek felelős saját tanulásáért. A gyerekeket érdekeltté, aktívvá kell tenni az ismeretszerzés folyamatában, kulcsfontosságú a motiváció, a motiváló környezet.
- Tehetségnevelés. Mindenki tehetséges valamiben. A differenciált oktatás lehetőséget biztosít a tehetség legteljesebb kibontakoztatásának.
- Személyre szabottság, egyéni fejlesztés.
- Tudatos és egészséges életmód kialakítása.