Konyha matek – Matematika az online térben
Az online tér a matematika műveltségterület kapcsán először korlátokat jelenthet… Hogyan szemléltessünk és mutassunk meg absztrakt fogalmakat és hogyan sajátíthatják el a tanulók? – merülhet fel mindannyiunkban.
A Holnap Iskolájában mi szeretünk kísérletezni és a legegyszerűbb eszközöket használva valami nagyszerűt alkotni a tanulókkal közösen. Ezért tanultuk a „közönséges törtek” témakörének alap fogalmait egy interaktív videós alkalmon.
Nem is kellett hozzá más, csak kiköltözni a géppel a konyhába és előkészíteni egy-két háztartásban megtalálható elemet, valamint a tanulókat is ugyanerre hívni. Így a törtek tanulása és a magyarázatok közben daraboltunk csokit, vágtunk papírtányért, töltöttünk meg poharakat, néztük a víz állását stb.
Nem utolsó szempont, hogy az óra végén, jöhetett a jól megérdemelt nassolni való is (de persze csak mértékkel). Végül már egész édes lett ez kesernyés témakör .
Mutschler Milán gyógypedagógus, 2021.02.16.
Birodalom építésbe fogtak a Holnap Iskolájának tanulói. Avagy a matekórák margójára.
A matematika foglalkozások alkalmával a fiatalok XP-t (pontokat) gyűjtenek a megszerzett tudáselemek, a kihívások és a gyakorlás általi fejlesztés segítségével. Ezzel építik virtuális birodalmukat lépésről lépésre, vagyis lvl-ről – lvl-re.
Lassan az első fejezet (ezzel pedig az első mission) végére érnek. Így hát egy játékos foglalkozás alkalmával tapasztalhatták meg, milyen is a valódi építkezés.
Megoldott feladataikért nyersanyag kártyákat kaptak, majd ezeket okosan beváltva tudtak építkezni a kikészített táblán.
Mindezzel pedig előkészítettük a délutánt is, ahol igazi logikai és taktikai táblajátékkal ismerkedhettek meg, a Catan nagy változatával.
Mutschler Milán gyógypedagógus, 2020. 10.06.